Norveška Uprava za obrazovanje i osposobljavanje, koja je izvršna agencija za Ministarstvo obrazovanja i istraživanja, objavila je niz smjernica za pomoć školama u integraciji umjetne inteligencije (UI) u njihove obrazovne prakse. Ako vaš norveški nije baš dobar, možete poput mene, koristiti UI (ponekad nespretno kao što vidite na naslovnoj ilustraciji).
Priprema učenika za budućnost vođenu umjetnom inteligencijom – Uprava u svojim smjernicama preporučuje uskladiti AI aktivnosti s postojećim kurikulumom te održavati otvorenu komunikaciju s učenicima i roditeljima o sve većem utjecaju umjetne inteligencije. Kao nastavnici, vaš je zadatak pomoći učenicima da razumiju ulogu AI-ja u svakodnevnom životu i na budućim radnim mjestima, osiguravajući im stjecanje praktičnih vještina digitalne pismenosti. 🖲 [poveznica]
Odgovorna uporaba AI alata – Pri odabiru AI alata za učionicu, usmjerite se na njihovu obrazovnu vrijednost. Procjenjujte ih prema tome koliko učinkovito pomažu učenicima u postizanju ishoda učenja. Također se preporučuje korištenje raznolikih metoda podučavanja i vrednovanja kako bi se, uz podršku AI-ja, kod učenika zadržao razvoj autentičnih vještina – poput kritičkog razmišljanja i rješavanja problema – neovisno o tehnologiji. 🖲 [poveznica]
Suočavanje s transformativnim utjecajem AI-ja – Škole imaju ključnu ulogu u pripremi učenika za društvene i etičke izazove vezane uz umjetnu inteligenciju. Kako AI tehnologije postaju sve raširenije, važno je da učenici razumiju i mogućnosti (poput učinkovitijeg rješavanja problema) i prijetnje (npr. pitanja zaštite privatnosti) koje prate njihovu primjenu. 🖲 [poveznica]
Održavanje smislenog vrednovanja – Umjetna inteligencija može izmijeniti način vrednovanja učeničkih radova, osobito ako se radi o sadržaju koji je AI generiran. Smjernice preporučuju razvijanje raznolikih i kreativnih načina ocjenjivanja kako bi se precizno pratilo stvarno znanje učenika te očuvala akademska poštenost i integritet rada. 🖲 [poveznica]
Integriranje AI-ja u cijeli kurikulum – AI nije rezerviran samo za tehnološke predmete. Uključivanje AI tema u nastavu matematike, znanosti, društvenih predmeta i jezika obogaćuje shvaćanje učenika o ulozi tehnologije u društvu. Povezivanje AI-ja s praktičnim primjerima iz stvarnog života pomaže učenicima razumjeti njegove prednosti te postati svjesni njegovih ograničenja. 🖲 [poveznica]
Prilagodba AI obrazovanja dobi i stupnju razvoja – Na kraju, prilagođavanje pojmova vezanih uz umjetnu inteligenciju različitim dobnim skupinama pomaže osigurati da se učenici ne osjećaju preopterećeno. Nastavne jedinice trebaju graditi na postojećem znanju, uz materijale i aktivnosti kreirane tako da odgovaraju razvojnim potrebama i sposobnostima svake dobne skupine. 🖲 [poveznica]

Svi već pričaju o umjetnoj inteligenciji i pokušavaju je iskoristiti za nastavu, a ti još razmišljaš trebaš li uopće nešto znati? Imamo tečaj s osnovnim znanjima koji možeš dovršiti u slobodno vrijeme u privatnosti svoja četiri zida.

